Rows

Rows kan laves med håndvægte, med vægtstang, med en hånd af gangen og med begge på samme tid. Vi anbefaler at lave rows, som anvist på billedet.

RowsRows er en utrolig effektiv fullbody øvelse, der særligt træner rygmusklerne. Flere studier har påvist, at den træner ryggen bedre end “Træk-til-bryst” – og endda kropshævninger (!)

Du kan bruge en bænk til at støtte dig til som på billeder, eller en hvilken som helt anden stabil genstand.

rows videoSe video af øvelsen

Prøv vores unikke træningsprogram, for at få adgang til de i alt 21 øvelsesvideoer mv.

Få adgang til programmet (koster kun din mailadresse)

 

Primære muskelgruppe:

Ryg og biceps

Sekundær muskelgruppe:

Triceps, skuldre, underarm og core musklerne.

Sværhedsgrad: 3 / 5

Rows er egentlig en ret simpel øvelse at udføre. Det eneste du skal huske på er at holde ryggen ret og at kigge ligefrem.

Øvelsen kan også laves hvor du står op, uden brug af en bænk. Det gør øvelsen en smule sværere rent teknisk, men træner til gengæld de indre stabiliserende ben- og coremuskler. Når du mestrer øvelsen som anvist på billedet, så overvej at lave rows stående med barbel (vægtstang).

Vil du have et godt træningsprogram, hvor rows indgår?

Denne træningsøvelse er en af de i alt 25 øvelser, som udgør kernen i vores betalte 6 måneders træningsprogram. Udover alle de bedste øvelser indeholder træningsprogrammet bl.a. 75 unikke træningspas, 4 progressionscyklusser, sjove udfordringer, tests, hvileuger, PEAK-uger og meget mere. Prøv vores styrketræningsprogram i dag

Sådan gør du:

Tag fat i håndvægten med håndfladen vendende indad. Hvil modsatte knæ og hånd på bænken. Hold ryggen ret og kig ligefrem. Træk nu håndvægten op mod din hofte. Pause et øjeblik og returner derefter til startposition.

Træningsforslag til rows:

Er målet store muskler, så træn 3-4 x 12-15 gentagelser. Er målet stærke og funktionelle muskler, så træn 3-7 x 5-10 gentagelser.

Vores bedste fif:

Mange laver den fejl, at de trækker håndvægten op mod brystet. Dette bør du undgå, og i stedet fokusere på, at trække mod hoften. Hvis du laver barbell rows (stående med vægtstang) så hold ryggen i en 45-60 graders position under hele øvelsen.

Hvad synes du om Rows?

Ingen kommentarer endnu.

Skriv et svar

[30.000+ downloads] Prøv vores gratis træningsprogram i dag

Pin It on Pinterest