Sådan får du en sixpack

Sådan får du en sixpack

Hvordan får jeg en sixpack, ligesom Christian Bale i Batman?

Spørgsmål der handler om sixpack, kan alle personlige trænere nikke genkendende til.

Hvis du vil have en krop som en fitnessmodel, så er den vigtigste del – uden sammenligning – dine mavemuskler.

Men du får desværre ikke en sixpack, ved bare at lave mavebøjninger før sengetid. Det kræver 3 programmer, som går hånd i hånd.

Hvordan får du så en synlig sixpack? Se de 3 programmer du behøver nedenfor.

 

Træn dig til en sixpack

Trin 1: Styrketræningsprogram!

Selvom styrketræning ikke alene vil give din en flot sixpack, så er det en vigtig ingrediens. For uanset hvor lav din fedtprocent er, så vil du ikke få en synlig sixpack, med mindre dine mavemuskler er trænede og markerede.

Kombiner almindelige maveøvelser (chrunches og hanging leg raises) og core øvelser (planken).

Nøglen til succes er at have et godt sixpack program, der træner alle mavemusklerne på en smart måde.

Se vores core og sixpack program

Madplan sixpack

Trin 2: Kostprogram!

Din kost er ligeså vigtig som selve træningen, hvis du vil have en fantastisk sixpack.

Jeg har mødt mange mennesker, der kunne tage langt flere mavebøjninger end mig, uden at have en sixpack. Hvorfor? Fordi den var gemt bag 10 kilo fedt.

Derfor er det nødvendigt at du trimmer din fedtprocent via kosten, for at få en synlig sixpack. Følg derfor et kostprogram, hvis du vil have synlige mavemuskler.

Se vores kostplan til styrketræning

Cadio = sixpack

Trin 3: Cardioprogram!

For at få synlig sixpack, så kræver det at du snører løbeskoene. Lav cardio 2-3 gange om ugen.

For at få succes, så er det ligesom i styrketræningsdelen, vigtigt at du følger et cardioprogram, så du gør din cardiotræning ‘intelligent’.

Du kan enten cardio træne i fitnesscenteret på et løbebånd, romaskine, spinningcykel, stepmaskine eller ude på landevejen.

Tue

Jeg er fitnesstræner og holdets cardionørd. Jeg elsker løb, klatring, styrketræning - og softice på mine “syndedage” :)

5 kommentarer

  1. Lars 25. februar 2013 at 21:29 #

    Hej Tue

    Jeg er i øjeblikket i gang med at trimme min fedtprocent, udelukkende ved at spise meget få kalorier.
    Hver dag spiser jeg stort set ikke andet end æggehvider, og til aftensmad står den på kylling med grøntsager.
    Det går stille og roligt fremad, men jeg har overvejet at tage 1-2 uger med en eller anden syg kur, for at få barberet kiloene, så jeg kan fokusere på bare at træne muskler.
    Hvordan vil det fungere, hvis jeg fx. går på sådan en suppekur et par uger, og derefter stopper mig med proteinpulver, og spiser +500 kcal samtidig med jeg træner igennem?

    Svar

    • Tue 26. februar 2013 at 11:44 #

      Hej Lars,

      Det er det man kalder et godt spørgsmål 🙂

      Først om fremmest må jeg sige, at det lyder som en lidt ekstrem kur, du er på.

      “Hver dag spiser jeg store set ikke andet end æggehvider” – hvor længe har du gjort dette, det lyder væmmeligt!

      Vil du have en ’sygere kur’ end den du allerede følger? Findes det?

      Mht. dit sidste spørgsmål, så ville jeg meget gerne forsøge at give dig et svar. Jeg er dog ikke super hård i kostteori, hvorfor jeg ikke ville kunne dokumentere min påstand. Dette er også grundet til at vi har valgt at samarbejde med en kostekspert ift. vores kommende kostprogram her på siden.

      Derfor vil jeg helle afholde mig fra at svare, og sende stafetten videre en person, der er mere kyndig til at svare på dit spørgsmål. Send mig en mail (info@styrketraeningsprogram.dk) hvis du ønsker en henvisning til en ‘kostnørd’ 🙂

      Venlig hilsen

      Tue Nielsen

      Svar

  2. Lars 26. februar 2013 at 15:25 #

    Hej igen Tue

    Bare rolig, æggene bliver kogt, og det er kun min frokost – til aften står den som sagt på kylling og grøntsager 🙂

    Jeg skriver lige en mail til Jer – tak for det.

    Svar

  3. david 8. april 2014 at 08:37 #

    Hey Tue er nået til uge to og på 3 dagen står der man skal bruge en makker men har ikke nogen kan jeg gøre det selv ???

    Svar

    • Tue 19. april 2014 at 10:06 #

      Hej med dig,

      Jo, det kan du sagtens. Jeg laver altid mine makstests selv, men det er alligevel klart at foretrække at have en makker. Her tænker jeg på tungt bænkpres osv.

      Husk, at du altid er velkommen til at spørge en af de store fyre i dit fitnesscenter om hjælp. Min erfaring er, at de er mere end glade for at hjælpe dig med at spotte.

      Venlig hilsen Tue

      Svar

Skriv et svar

[30.000+ downloads] Prøv vores gratis træningsprogram i dag

Pin It on Pinterest